reklama

Chlapec v kufri

Keď som dostal avízo, že sa na naše knižné pulty dostane nová severská kriminálka, potešil som sa. Predsa len, mená ako Kepler, Nesbo či Larrson sú zárukou kvalitného čítania. Avšak dvojica ženských autoriek Kaaberbolová - Friisová svojím románom moje očakávania, žiaľ, nenaplnila...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obálka knihy Chlapec v kufri
Obálka knihy Chlapec v kufri 

Všetko sa pritom začína sľubne - Nina, sociálna pracovníčka, nájde v kufri na železničnej stanici trojročného chlapca a začína sa jej postupné odhaľovanie pravdy. Ako sa tam chlapec dostal? Ako sa volá a kto je tajomný muž, ktorý jej ide po krku? Myslel som, že sa dočkám dramatických udalostí, riadkov, ktoré ma donútia nepustiť knihu z ruky, ale opak bol pravdou. Nina celý čas len putuje sem a tam, kupuje oblečenie a jedlo, vyhýba sa polícii, až si ju napokon muž nájde... Ozaj nečakané...

Súbežne s Nininým putovaním sledujeme snaženie mladej Litovčanky Sigity nájsť strateného syna... Táto dejová línia je už o niečo zaujímavejšia. Z jej trápenia vám neraz naskočí husia koža, strach matky o dieťa a jej túžba potrestať tých, ktorí ho vzali, vás určite nenechá chladnými. Sigita postupne prichádza na to, čo sa skrýva v pozadí synovho únosu. Riešenie otázok musí nájsť vo svojej minulosti a mladíckej nerozvážnosti. Ako sa sa ukáže, situácia je omnoho zložitejšia, ako by ktokoľvek predpokladal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Severské detektívky sú lákadlom pre každého milovníka napätia, ale nie som si istý, či dánske autorské duo je tou správnou voľbou... Záver je síce prekvapivý a dramatický, ale prejsť kvôli tomu cestu zloženú z vyše 200 strán je tak trochu strata času, keď je toľko oveľa lepších príbehov... Dej plynie pozvoľným tempom, všetko speje k vyvrcholeniu a spoločnému stretnutiu dôležitých postáv, v tomto smere do seba kúsky deja krásne zapadnú. Ak však hľadáte napätie a nečakané zvraty, odporúčam siahnuť po niečom osvedčenejšom. Chlapec v kufri je určený pre menej náročných čitateľov, ale možno zaujme aj odchovancov Nesba a jemu podobných literárnych virtuózov... Napokon, severské krimi je samo osebe priveľmi pútavé na to, aby ho človek len tak opomenul...

Marek Zákopčan

Marek Zákopčan

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 26 rokov, trápim stredoškolákov so slovenčinou a popritom sem-tam napíšem nejakú knihu a pár recenzií. Niekedy si pripadám zvláštne, ale práve v tom tkvie moja normálnosť :-)) Zoznam autorových rubrík:  Moje recenzieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu