reklama

Barcelona - mesto zlodejov?

Tohtoročná dovolenka na Costa Brave bola jednou z najlepších, ale takisto aj jednou z najpoučnejších... Kto by si pomyslel, že v Barcelone je rovnako veľa zlodejov ako turistov?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Fakultatívny výlet do starej, nádhernej Barcelony. Uvidíte Sahradu Familiu, býčie zápasy, podmorské akvárium, slávne fontány... Kto by odolal? Ani my sme neostali bokom a na výlet sme sa prihlásili.
Samozrejme, že ako správny adolescentní turisti sme sa viac ako radám sprievodkyne venovali vlastným záležitostiam. Nečudo, veď jednu vetu zakončila slovami "...v Afrike a iných častiach Európy". Každopádne nás aspoň pobavila :o))
 Jej veľké plus však spočívalo v tom, že nás na každej zastávke upozornila, kde sú toalety :o))) Pri promenáde Las Ramblas cestujúci okolo nás pri jej strhujúcom výklade spozorneli, a tak sme sa aj my rozhodli, že ju obšťastníme kúskom našej pozornosti. Sprisahanecky nám oznámila, že Barcelona je plná šikovných zlodejov a dala nám niekoľko užitočných rád, ako sa proti nim obrniť.
 V prvom rade je potrebné vyprázdniť vrecká, inak nám ich s radosťou vyprázdnia iní :o)) Batôžky a ruksaky je lepšie nosiť vpredu, nie na chrbte, hoci to vyzerá pomerne zvláštne. Ale pri pohľade na iných turistov vám to už také zvláštne pripadať nebude. Nosí ich tak každý druhý.
 Ja som tomuto trendu, samozrejme, neprepadol... Prečo aj? :o))
 Pri príležitosti rozchodu a vlastného programu sme sa rozutekali do všetkých svetových i nesvetových strán. Na začiatku promenády ázijskí mladíci predvádzali svoje futbalové majstrovstvo a išlo im to naozaj znamenite. Šikovní chlapci :o)) Málokto si všimol podozrivé pohľady niekoľkých okolostojacich. Na prvý pohľad neboli ničím zaujímaví, isteže, vytŕčanie by ich "remeslu" veľmi nepomohlo.
 Jeden z mladíkov začal znenazdajky tlieskať a tak prinútil pripojiť sa k nemu aj zvedavých turistov. Pochybujem, že niektorí z nich vôbec zaregistrovali, že ich vrecká a ruksaky sú o niečo ľahšie. Až vtedy som si uvedomil, že predvádzači a zlodeji sú zrejme dohodnutí. Ich obchod je obojstranne výhodný. Zlodjíčkovia sa môžu ľahšie venovať svojej práci a aj mladíkom z toho iste niečo kvapne. No nekúp to! :o))
 Ešte chvíľu by som ostal v nepozore a aj ja by som bol o niečo chudobnejší. Ruksak som mal na chrbte a keď som sa otočil na odchod, tesne za mnou stál muž v stredných rokoch, ktorý k môjmu chrbtu naťahoval ruku. A asi to nebolo preto, že mi chcel z pleca odstrániť smietku. Ešteže som sa otočil. Tentoraz som vyviazol bez ujmy.
 Také šťastie však nemal starší manželský pár, ktorý bol v tomto meste už tretíkrát! Starému pánovi akýsi dobrák uľahčil život o jeho peňaženku, kde mal všetky svoje peniaze. Rozhodne nie veľmi príjemná situácia...
 Chvalabohu, všade sa nájdu dobrí ľudia a istí mladomanželia im venovali 50 eur, aby neboli na suchu. Veru neviem, čo by som robil, keby som ostal v cudzej krajine celkom bez peňazí.
 Napriek tomu je Barcelona nesmierne krásna a všetkým jej návštevu odporúčam. 
 Ale predtým si vyprázdnite vrecká :o)))

Marek Zákopčan

Marek Zákopčan

Bloger 
  • Počet článkov:  59
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mám 26 rokov, trápim stredoškolákov so slovenčinou a popritom sem-tam napíšem nejakú knihu a pár recenzií. Niekedy si pripadám zvláštne, ale práve v tom tkvie moja normálnosť :-)) Zoznam autorových rubrík:  Moje recenzieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

754 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu